perjantai 1. marraskuuta 2013

Les vacances

Heipä hei ja hellät tunteet. Loman toinen viikko on nyt lopuillaan ja täytyy kyllä sanoa vielä niille, jotka ei mua sen vertaa tunne, että tietää, että loma ei vain yksinkertaisesti oo tarkotettu mulle. Tylsistyn liian helposti, kun en osaa vaan olla ja rentoutua :D Lomalla oon tehnyt paljon juttuja, mutta kuitenkin on ollut tylsiä hetkiä, jotka oon sitten täyttänyt ihanilla ystävilläni, läksyillä. Tai sitten ehkä vähän ihanemmilla eli Suomen ystävillä <3 En nyt niistä läksyistä enää jaksa jauhaa, pääasia on että sain ne tehtyä! Ranskan koulun läksyt siis, Suomen hommat odottelee edelleen hehe...

Kerrotaanpas nyt kuitenkin niistä aktiviteeteista, ne on ehkä kiinnostavampia kun mun angsti. Oikeestaan paljon kiinnostavampia. Keskiviikkona oltiin vaihtareiden ja muutaman ranskalaisen kanssa Lillessä oikeestaan koko päivä. Etsittiin syötävää ja mentiin Euralillen ulkopuolelle nauttimaan hyvästä ilmasta. Sit kierreltiin kaupoissa, käytiin Lillen siinä ostoskadulla ja mun suosikissa, vanhassa kaupungissa. 





Perjantaina olin meidän luokkalaisen luona niitten kaveriporukan kanssa viettämässä iltapäivää ja tässä tulos:



Sunnuntai-aamuna mun perhe lähti Marokkoon ja sain lapsenvahdiksi perheen äidin äidin, eli mun host-mummon. Oon tosi ilonen, että pääsin tutustumaan siihen ihanaan ihmiseen, ihan mahtava tyyppi! Puhuttiin paljon ja ihan kaikesta, tehtiin hyvää ruokaa ja se neuvo mulle helppoja ruokia (joo musta on tullut ihan keittiöhullu täällä ja tästä blogistakin tulee kohta joku ruokablogi XD), tehtiin myös omenapiirakkareseptien vaihtokauppa, käytiin kolmen tunnin shoppailureissulla, jolta löysin minkäs muunkaan kun aiheeseen liittyvän keittokirjan (siinä kaikki reseptit maksaa max 5€ ja ei hitsi ootan et pääsen kotona taas kokkailemaan!), ja tietty katsottiin tai no ainakin pidettiin telkkaria koko ajan auki kuten mummon kuuluu. Aamuisin oon myös käynyt kuntosalilla ja yhtenä aamuna kävin ihanalla venyttelytunnilla ja huomas kyllä, että on tullut käytettyä enemmän aikaa koneen äärellä ja vähemmän tanssissa kun Suomessa, koska sen verran niska huus niissä venytyksissä... Mut parasta käydä aamujumpassa!


Roulé de jambon aux poireaux vaihe vaiheelta, kokeilkaa kotona!

La tarte fin aux pommes à la Mado
Je suis très contente de t'avoir eu comme ma baby-sitter! :)

Vielä muutama päivä lomaa ja sit taas arkeen kiinni! Mulla on enää 29 päivää jäljellä herranen aika... Se tarkottaa, että jäljellä on:
  • Neljä päivää koulua ja sitten Pariisiin koulun abien kanssa päiväretkelle!! Pariiiiis <3
  • Kauan odottamani suomalaiset tulee tänne viihdyttämään mua :)) toivottavasti Saint-Jude järjestää niille jotain ohjelmaa, koska itse edelleen odottelen vaihtareille edes pientä vapaa-ajan aktiviteettia tai jotain ohjelmaa...
  • Sen jälkeen kaksi viikkoa koulua
  • Yhteensä kolme viikonloppua, jos tätä ei lasketa
  • Toivottavasti vielä paljon uusia kokemuksia ja tarinoita kerrottavaksi!
Nyt pitää nauttia kerran kun täällä ollaan eikös se niin ole! Palaamisiin ja hei jos tulee tylsä hetki niin mulle saa kirjottaa kirjeen tai lähettää hauskan kortin :)))

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti